Undervisnings Jiu Jitsu har udviklet sig over årene for at til sidst at samle sig i et undervisningskoncept under navnet.
Til at starte med var UJJ uddannelsen levering af praktiske redskaber med udgangspunkt i en mængde viden.
Sidenhen samlede vi redskaberne under en række principper, som gør det ualmindelig nemt at håndtere som underviser.
98% at den viden, der leveres på uddannelsen er teoretisk funderet, enten pædagogisk, i hjerneforskning eller andet.
De få procent, som ikke er teoretisk funderet, kalder vi tommelfingerregler… og de er logiske og giver stor mening.
UJJ har ikke en videnskabsteoretisk baggrund, men forbeholder sig retten til at levere redskaber og principper for hvad der virker.
Pixibogen Undervisnings Jiu Jitsu kan du rekvirere på denne e-mail adresse: info@bang-akademi.dk (den koster 50 kr. ex forsendelse).
For at det ikke kun skal være os selv, der synes, det er godt, får vi løbende evalueret på vores kurser. Dette sker typisk ved at vi engagerer os med forskere eller kommende forskere, der er i gang med at tage deres kandidateksamen og får dem til kvalitativt at måle på effekten og tilfredsheden med UJJ.
Seneste måling, foretaget af Cand. mag. læring og filosofi. stud Assa Færø fra november 2012 viste blandt andet:
- 100% tilfredshed med uddannelsen Undervisnings Jiu Jitsu
- 100% mener, UJJ har pædagogsk relevans og er brugbart
- 100% har fået udvidet deres pædagogiske kompetencer.
Det teoretiske grundlag er samlet over en masse år og ikke mindst teoretisk og praktisk viden om læring og hjernen.
UJJ bygger blandt andet på viden fra følgende bøger:
Om læring og undervisning
Knoop Hans Henrik Leg. Læring, kreativitet og vækst
Biggs, John Teaching for Quality Learning at University
Neil A-S Summerhillskolen
Fibæk, Per Den autentiske lærer
Churges, Ricard NLP for Teachers
Prashnig, Barbara The power of diversity
Prashnig, Barbara Leaningstyles and personalized teaching
Edwards, Betty Farver
Edvards, Betty Kunsten at se
DePorter, Bobbi Quantum learning for business
DePorter, Bobbi Quantum Learning
DePorter, Bobbi Quantum Teaching
Larsen, Steen Læsningens mysterier
Mccarthy, Bernie Teaching around the format cycle
Hansen, Ole LP modellen
Rose, Collin Accelereret Læring
Bräuner, Frede Kost, Adfærd, Indlæringsevne
Illeriis, Knud Læring
Grinder, Michael Righting the educational conveyor belt
Boström, Lena Fra undervisning til læring
Boström, Lena Inlärning på elevernas vilkor
Boström, Lena Lärande & metod
Om hjernen
LeDoux, Joseph The Emotional brain
Jensen, Eric Teaching with the brain in mind
Goldberg, Elkhonon Visdommens paradoks
Antonovski, Aaron Helbredets mysterium
Kringelback, Morten L Hjernerum
Bergstrøm, Matti Neuropædagogik
Bergstrøm, Matti Barnet, den sidste slave
Gregory, Richard L Eye and brain
Gade, Andreas Hjerneprocesser
Church, Dawson The Genie in your genes
Damasio, Antonio Descartes error
Damasio, Antonio Looking for Spinoza
Ramachandran, V Phantoms in the brain
Ramachandran, V The emerging brain
Boyle, Jill Taylor Slået af indsigt
Om tanker og følelser
Goleman Daniel Følelsernes Intelligens
Goleman, Daniel Social Intelligens
Goleman Daniel Følelsernes Intelligens på arbejdspladsen
Goleman Daniel Følelsesmæssig intellingens i lederskab
Rothschild, Babette Kroppen husker
Goleman, Daniel Destruktive følelser
Om kommunikation, ord, vaner og værdier
Ølgaard, Bent Kommunikation og økomentale systemer – introduktion til Gregory Batesons forfatterskab
Turner Mark Den litterære bevidsthed
Bandler & Grinder Patterns 1 og 2
Apps Judy Voice of influence
Burg, Bob The Go giver
Brinkmann Dealing with people you can´t stand
Rosen, Sidney My voice will go with you
Covey, Stephen 7 gode vaner
Psykologi, psykoterapi og filosofi
Psykologi, psykoterapi og filosogi
Peter Elsass Sundhedspsykologi
Rinposche Sogyal Den tibetanske bog om livet og døden
Spinoza Ethica
Linn, Denise Feng shui for the soul
Freud, Anna Jeget og forsvarsmekanismer
Cozolino The Neuroscience of psychotherapi
Cullberg, Johan Krise og udvikling
Vedfeldt, Ole Ubevidst intellings
Vedfeldt, Ole Bevidsthed
Milsted, Thomas Stress
Hoem, Sverre ADHD, en håndbog for voksne med adhd
Psykiatrifonden ADHD – opmærksomhedssygdommen hos børn og voksne
De Mello, Antoni Bevidsthed, bevidsthed, bevidsthed
Russel, Bertrand Vestens filosofi
DIF Idrættens træningslærer